Startsida

Hur du hänvisar till Avtalat

Publicerat 2021-03-18

För att hjälpa kunderna att hitta till rätt information är det viktigt att ni ser över de länkar som tidigare gått från er sajt till t.ex. LO / Facket försäkrar, PTK eller Finfa. Länkarna behöver bytas ut till motsvarande information på avtalat.se. Stegen nedan hjälper er att åtgärda detta.

Åtgärd på alla undersidor:

  • Identifiera alla ställen där ni nämner LO / Facket försäkrar, PTK eller Finfa i text och byt på relevanta ställen ut texten till ”Avtalat” istället.

Åtgärd i länkningar:

  • Identifiera alla länkar som gått från er sajt till LO / Facket försäkrar, PTK eller Finfa och meddela dessa länkningar till mari.holm@avtalat.se, som sedan återkopplar med information om vilka nya URL:er ni bör använda istället.
  • Se över de sidor på er sajt som avtalat.se länkar in till. Information om vilka sidor på sajten som detta rör får ni från mari.holm@avtalat.se.

Om du är ansvarig för en sajt som upphör vid årsskiftet

Kunder kommer att ha tillgång till länkar som upphör, t.ex. sparade i sina webbläsare, via sitt intranät eller på annat sätt. För att undvika att kunden tror att hen har landat på fel sajt vid redirect så vill vi informera om förändringen, varför kunden istället landar hos avtalat.se. Be IT-ansvarig på ert företag, förbund eller organisation att utveckla en temporär informationssida, som visas i några sekunder innan kunden landar på avtalat.se. Specifikation (hex, typo, avstånd, logotyp etc) för informationssidan finns via Zeplin.

Kontakt vid frågor: mari.holm@avtalat.se.